Blog: Het succesverhaal van Europa-Park

Het verhaal van Europa-Park is al een succesverhaal sinds het bijna 100 jaar geleden startte met het ontwikkelen van attracties voor kermissen en kleine pretparkattracties. Die kennis en kunde legden blijkbaar de basis voor een uitstekend uitgedacht businessmodel: Europa-Park.


Wist u dat?

  • De familie Mack begon met het ontwerpen en realiseren van attracties voor andere pretparken?
  • Europa-Park ooit begonnnen is als showroom voor de pretpark attracties van familie Mack?
  • Europa-Park de winnaar is van het beste pretpark van het jaar? (2016 en al vele jaren daarvoor!)
  • Het mogelijk is om in verschilende themahotels van Europa-Park te overnachten?

Het beste pretpark ter wereld

Zelden komen er zóveel lovende reacties over een pretpark. Waar ook Disneyland Parijs razend populair is, is er over Europa-Park écht bijna geen verkeerd woord gevallen. Het park is al langer een grote hit in Duitsland, maar verovert de afgelopen jaren ook de rest van Europa én de wereld. Onlangs ontving het park zelfs een Golden Ticket Award in Amerika voor beste pretpark ter wereld, een zeer prestigieuze prijs. En dat in een jarenlange reeks van vele Zoover en Trip Advisor awards… dat wordt een volle schoorsteenmantel!

Door de jaren heen heeft de familie Mack steeds verder ontwikkeld aan attracties, vooral achtbanen, waardoor ze in de jaren 70 op het idee kwamen om zelf een attractiepark te openen. In 1975 opende Europa-Park haar deuren. De vele jaren ervaring kwamen hier goed van pas.

Wat is Europa-Park?

De naam zegt het al: het pretpark is opgedeeld in verschillende Europese landen. Er zijn attracties voor jong en oud, het is echt leuk voor iedereen. Maar zeker als achtbaanliefhebber zit u hier goed. Niet voor niets is de familie Mack van oorsprong achtbaanbouwer. Dat ziet u terug in de vele zinderende, spectaculaire, zintuigprikkelende, spannende attracties, zoals de Blue Fire Megacoaster.

Het park innoveert en innoveert, maar loopt zichzelf niet voorbij. Terwijl het innoveert met het oog op de toekomst, zorgt het voor meer dan uitstekende beleving van de huidige bezoekers. Het is het schoonste park dat u kunt vinden, de medewerkers zijn er vriendelijk en niemand is te beroerd om uw dag Europa-Park tot in het uiterste goed te verzorgen.

Over innovatie gesproken: Europa-Park heeft als een van de weinige attractieparken in de wereld een Virtual Reality attractie. In de Alpenexpress Coastiality kijk je door een virtuele bril een futuristische wereld waarin alle zintuigen zó bespeeld worden dat het net is of u echt in een achtbaan zit! Zinderend! Goed, u moet wel een kaartje van €2,- p.p. kopen om de attractie in te mogen, maar het is dan wel een van de modernste attracties van dit moment.

Het succesverhaal van Europa-Park is dus nog lang niet afgelopen. Wilt u het zelf beleven? Bekijk onze Europa-Park Groepsreizenpagina en vraag een vrijblijvende prijsopgave aan.